Söta snöbollar

2012-12-20 ∞ 12:57:00
Min pappa har tjatat på mig i någon vecka om att göra de här snöbollarna, han brukar nämligen aldrig vilja baka själv. Varför vet jag inte. I vilket fall som helst så har receptet legat på köksbänken och liksom bara väntat på att bli provat, och så bestämde jag mig för att göra dem tidigare i veckan. Det kladdades en hel del kan jag säga! I receptet står det att man ska få ca 50 stycken snöbollar, men jag fick ungefär hälften när jag gjorde dem i "chokladbollsstorlek". 
 
1 1/4 dl vispgrädde
200 g grovhackad vit choklad
3 dl riven kokos
Finrivet skal från 1 lime
 
Koka upp grädden, sänk värmen på spisplattan och tillsätt chokladen. Låt chokladen smälta under omrörning, ta sedan bort från plattan och blanda i riven kokos och finrivet limeskal. Kyl av kastrullen lite i ett vattenbad och ställ sedan in den i kylskåpet i 2-3 timmar. När smeten har stelnat gör du små bollar och rullar i kokos, förvaras i kylskåp. 

Kommentarer

Jag besvarar kommentarer i bloggen, så se till att komma tillbaka!
Är tyvärr inte intresserad av reklam, tävlingar, länkbyten etc.

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-postadress: (frivilligt och visas ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback