Lite gröna fingrar har jag ändå

2013-05-24 ∞ 13:36:00
Jag är ganska duktig på att ha ihjäl växter, även sådana som är väldigt tåliga. Tidigare i år köpte jag en fikus, eller budget-bonsai som jag valde att kalla den. Jag intalade mig själv att den här växten skulle jag vårda och sköta sååå bra. I början gick allt superbra, men sen började den tappa en massa blad och stammen skrumpnade ihop - trots att jag tyckte att jag vattnade hela tiden.
 
För någon vecka sen hade den skrumpnat ihop något hemskt, så jag bestämde mig för att akut-bada den. Och där fick den stå i några timmar och gotta sig i vattnet. Verkar som om att det hjälpte! Nu är stammen långt ifrån skrumpen - och det har kommit små ljusgröna blad. Hallelujah, jag har lite gröna fingrar ändå!
 
Dålig iphone-bild.

Kommentarer

Jag besvarar kommentarer i bloggen, så se till att komma tillbaka!
Är tyvärr inte intresserad av reklam, tävlingar, länkbyten etc.

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-postadress: (frivilligt och visas ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback