Pastasås med knaperstekt bacon och ärtor

2013-07-16 ∞ 16:30:35
Slängde ihop en pastasås till lunch, och den blev faktiskt rätt så god! Jag höftar alltid när jag gör pastasåser, så något recept har jag ju egentligen inte, men här nedan följer ett ungefärligt recept:
 
Räcker till ca 4 port
Knaperstek ett paket bacon, som är klippt i mindre bitar, i botten på en kastrull, häll sedan över det på hushållspapper för att få bort onödigt fett. Häll därefter ungefär 2,5 dl grädde och 2 dl creme fraiche i kastrullen. Låt det koka ihop lite och tillsätt bacon, ca 1 dl riven ost och krydda med svartpeppar och litelite salt efter smak och tycke. Om såsen blir för tjock av osten är det bara att hälla i ytterligare lite grädde, såsen ska dock vara krämig i konsistensen. Koka pasta enligt anvisning under tiden du gör såsen, och tillsätt ca 1,5 dl ärtor i såsen när några minuter återstår av koktiden. Blanda sedan ihop pastan och såsen!

Kommentarer
△ ida.
2013-07-17 @ 16:53:10
http://prinsesc.blogg.se

åh vad gott!

Evelina
2013-07-17 @ 21:45:47
http://imevelina.webblogg.se/

härligt"! :D


Jag besvarar kommentarer i bloggen, så se till att komma tillbaka!
Är tyvärr inte intresserad av reklam, tävlingar, länkbyten etc.

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-postadress: (frivilligt och visas ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback