Minigräddtårtor

2013-02-14 ∞ 10:14:00
Dessa små hemgjorda minigräddtårtor tar jag strax med mig hem till farmor! Jag ska nämligen mäta upp hennes vardagsrum, och eftersom att det är Alla Hjärtans Dag passar jag även på att bjuda på lite gottis.
 
Det är en vanlig tårtbottensmet som är gräddad i muffinsformar, sedan fylld med vaniljkräm och rårörda hallon blandat med grädde. De har sen fått stå och gotta till sig i kylskåpet över natten, tårtan är alltid som godast dagen efter. Utanpå har jag bara duttat på lite grädde med en smörkniv, för såntdär finlir med sprits kan jag inte göra. Sen är de såklart toppade med sockrade geléhjärtan! 
 

Kommentarer

Jag besvarar kommentarer i bloggen, så se till att komma tillbaka!
Är tyvärr inte intresserad av reklam, tävlingar, länkbyten etc.

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-postadress: (frivilligt och visas ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback